شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

واجد شرایط

حرفه ای های

17/8

خدمات

ISO 9001 // ISO 9002

گواهینامه تاییدیه ایمنی

خطرات آسانسور چیست - شرکت اسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

خطرات آسانسور چیست
elevator-admin
مقالات
182 بازدید

آشنایی با تمامی خطرات آسانسور

خطرات آسانسور چیست, این روزها به دلیل گسترش شهر نشینی و افزایش ساختمان های بلند ساخت آسانسور ها بیشتر شده است. همچنین استفاده از پله برای پیمودن طبقات، سخت شده است.

هنگامی که تعداد طبقات به بیش از دو یا سه طبقه برسد طی کردن طبقات از طریق پله غیرممکن خواهد بود. به‌همین‌دلیل آسانسور ها تبدیل به جز جدانشدنی ساختمان‌های اداری و مسکونی  این روزها شده‌اند. آسانسورها بعنوان وسایل تسهیل‌کننده جابجایی بین طبقات به کار می‌روند اما در هنگام استفاده، راه‌اندازی و نصب درایو و اینورتر آسانسور باید خطرات آن را در نظر گرفت و نکات ایمنی درباره آسانسور را بکار گرفت. چراکه خطرات آسانسور میتواند جان افراد را به خطر بیندازد. پس با شرکت الواتُر بهروز  بزرگترین فروشنده اینورتر و درایو ایرانی در کشور، همراه باشید.

نکات ایمنی آسانسور

یک آسانسور امکان دارد به خاطر استفاده نادرست و یا قطعی برق از کار بیفتد. برای استفاده بهتر از آسانسور بهتر است به موارد نکات ایمنی درباره آسانسور توجه داشته باشیم:

1. رعایت همه نکات ایمنی و استانداردها در زمان نصب و راه‌اندازی آسانسور می‌تواند تضمینی برای بازده بیشتر و عملکرد بهتر و جلوگیری از حوادث آسانسور باشد.

2. انجام معاینات و تعمیرات دوره‌ای منظم، حتی در هنگامی که آسانسور به ظاهر با مشکلی مواجه نیست یکی از نکات ایمنی مهم در استفاده از آسانسور می باشد.

3. استفاده از تخصص و مهارت افراد متخصص در هنگام نصب، تعمیر درایو آسانسور و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد.

4. به ظرفیت آسانسور توجه کنید. حمل بیشتر از ظرفیت مشکل‌ساز است.

5. حمل اثاثیه و بار باید با آسانسورهای مخصوص انجام شود نه آسانسورهای مختص جابجایی افراد.

6. موقعی که می‌خواهید سوار یا پیاده شوید به محل ایست کابین دقت کنید چون ممکن است پایین‌تر یا بالاتر از کف طبقه توقف کرده باشد.

7. در صورت بروز حوادثی مثل آتش‌سوزی در ساختمان یا زلزله از پله‌ها استفاده کنید.

8. هیچ گاه جلوی بسته شدن در آسانسور را نگیرید.

9. در ساختمان‌های خیلی خلوت از آسانسور استفاده نکنید

10. اگر در آسانسور گیر کردید خونسردی خود راحفظ کرده و دکمه خطر را بزنید. اگر تلفن در کابین وجود داشت تماس بگیرید یا سعی کنید با صدای بلند کمک بخواهید. در صورت امکان می‌توانید از تلفن همراهتان برای درخواست کمک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید در آسانسورهای جدید خطر خفگی وجود ندارد پس سعی نکنید برای خودتان راه تنفس باز کنید.

11. آسانسورها دارای ترمزهای مکانیکی هستند بنابراین خطر سقوط وجود ندارد. با به زور باز کردن در آسانسور مانع حرکت آن می‌شوید.

12. هنگام ورود و خروج آسانسور عجله نکنید، اگر کودکی همراهتان است مواظب باشید لای در نماند این از مهمترین نکاتی است که در استفاده از آسانسور باید رعایت کنید.

خطرات مرتبط با آسانسور

در ادامه برخی از رایج‌ترین خطرات آسانسور را ذکر خواهیم کرد:

باز نشدن در و حبس شدن در آسانسور

این حالت که از شایع‌ترین حوادث آسانسور است ممکن است در اثر خراب شدن ناگهانی آسانسور یا قطع برق، سوار شدن بیش از ظرفیت و مشکلاتی مثل بی‌کیفیت و غیراستاندارد بودن قطعات ایجاد شود که یکی از پرتکرار‌ترین خطرات مرتبط با آسانسور است. اگر با چنین وضعیتی روبرو شدید با حفظ آرامش، زنگ هشدار را بزنید و سعی کنید به وسیله موبایل یا تلفن یا فریاد زدن به افراد بیرون آسانسور اطلاع دهید.

 برق گرفتگی

این خطر در کمین کسانی است که بی‌دلیل دکمه‌های آسانسور را دستکاری می‌کنند. نصاب و تکنسین‌هایی که تجربه کافی ندارند اگر بی‌احتیاطی کنند در معرض این خطر هستند.

باز ماندن در هنگام حرکت

این خطر به دلیل نقص در سیستم قفل و باز شدن در انجام می‌دهد. در چنین شرایطی نباید سمت در بروید چون خطر سقوط در چاله و مرگ وجود دارد.

 وجود ویروس و میکروب در آسانسور

این روزها به دلیل شیوع کرونا توجه به موارد بهداشتی بیشتر شده و یکی از فضاهایی که افراد متعددی در آن تنفس می‌کنند آسانسورهاست و انتقال بیماری تبدیل به یکی از خطرات آسانسور شده است. بهتر است در این فضا از ماسک استفاده کرده و حداقل تماس را با سطوح داخل آسانسور داشته باشیم.

 وجود فاصله بین دو در

این مشکل نیز می‌تواند بخاطر غیراستاندارد بودن تجهیزات یا مشکلات الکترونیکی رخ دهد. در صورتی که بین دو در فاصله وجود داشته باشد می‌تواند باعث گیر کردن افراد در آن شود و خطر مرگ را به همراه دارد.

احساس خفگی

این حالت در آسانسورهای قدیمی و آسانسورهایی که فضای داخلی غیربهداشتی دارند رخ می دهد. البته گاهی هم ناشی از ترس و فوبیاست.

 خطر سقوط به چاله آسانسور

زمانی که آسانسور به دلیل قطع برق یا مشکلات مکانیکی و الکترونیکی بین طبقات گیر کرده و فردی در بیرون آسانسور منتظر آن است، ممکن است به دلیل مشکلات الکتریکی، ناگهان در برای او باز شود و اگر دقت نکند که کابین وجود ندارد به درون چاله سقوط کند. این خطر جز آن دسته از حوادث آسانسور است که بیشتر برای تعمیرکاران و نصاب‌های آسانسور وجود خواهد داشت.

گیر کردن وسایل یا لباس بین اجزای آسانسور

وقتی سوار آسانسور می‌شوید مراقب باشید بند کفش یا گوشه لباس یا چادرتان بین درزهای آسانسور گیر نکند چون این مسئله می‌تواند باعث اختلال کار آسانسور و آسیب رسیدن به شما شود. حتی گاهی با خطر مرگ همراه است.

و در آخر 

امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958

واتساپ: 09111400958

اینستاگرام: elevator.opb

حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز 

ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷

آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی

آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴

به مدیریت: علی قاسمی معبود


آسانسور در لاهیجان, آسانسور و بالابر, نصب و راه اندازی آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور درلاهیجان, قیمت نصب آسانسور در لاهیجان, مشاوره راه اندازی آسانسور, شرکت آسانسور در لاهیجان, طراحی و مونتاژ آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور در لاهیجان, پلاه برقی در لاهیجان, نصب آسانسور در لاهیجان , شرکت امید پیمای بهروز , تعمیر آسانسور در لاهیجان, شرکت آسانسور لاهیجان, آسانسور در گیلان , آسانسور در لاهیجان, آسانسور گیلان, آسانسور لاهیجان, آسانسور هیدرولیک لاهیجان, آسانسور هم لیفت لاهیجان, قیمت آسانسور لاهیجان, قیمت ریل آسانسور لاهیجان, قیمت موتور آسانسور لاهیجان, آسانسور MRL لاهیجان, آسانسور بیمارستانی تخت بر, آسانسور بیماربر, قیمت آسانسور برانکارد بر, لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی, مشخصات فنی آسانسور هیدرولیکی, آسانسور هیدرولیکی شیشه ای, آسانسور بیمارستانی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *