شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

واجد شرایط

حرفه ای های

17/8

خدمات

ISO 9001 // ISO 9002

گواهینامه تاییدیه ایمنی

آسانسور MRL چیست - شرکت اسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

آسانسور MRL چیست
elevator-admin
مقالات
111 بازدید

آسانسور MRL یا آسانسور روملس چیست؟

آسانسور MRL چیست, آسانسور های قدیمی به یک موتور خانه در بالای چاه و یا پایین چاه نیاز دارند تا موتور آسانسور، گاورنر و دیگر متعلقات آسانسور در آنجا قرار داده شود.
عموما در ساختمان هایی که امکان قرار دادن موتور آسانسور در بالای چاه وجود نداشته باشد و یا جایی برای تابلو فرمان نباشد،یا اگر باعث به هم خوردن نمای ساختمان شود و یا در ساختمان هایی که محدودیت ارتفاع داشته باشند و یا بخواهند آسانسور در بالاترین ارتفاع توقف داشته باشد؛ در این حالت موتور داخل چاله زیر سقف و تابلو در کنار بالاترین توقف قرارخواهد گرفت.

به این نوع آسانسور ها که فاقد موتورخانه هستند آسانسور MRL و یا روملس می گویند .

MRL مخفف Machine Room Less و آسانسور بدون موتورخانه است . بنابراین تمامی سیستم موتور و سیستم کنترل آسانسور در چاه آسانسور و در بالارسری چاه آسانسور نصب می گردد.

آشنایی با ساختار آسانسور بدون موتورخانه یا روملس 

باید توجه داشت که فناوری روز دنیا به سمت ساخت آسانسور های روملس یا همان بدون موتور خانه پیش خواهد رفت.

در طی سالیان گذشته سازندگان این آسانسور ها با غلبه بر نقاط ضعف و بر طرف کردن آنها روز به روز بر کیفیت این آسانسور ها می افزایند. نصب آسانسورهای روملس توسط موتورهای گیرلس از نوع Flat الزاما انجام می شود.

علت استفاده از این نوع موتورها ابعاد کوچکتر ، وزن کمتر ، بازده و راندمان بالاتر و درنتیجه کارایی بالاتر این نوع موتورها می باشد.

مهمترین نکته در طراحی آسانسورهای روملس این است که در هر حالت هنگامی که کابین در level بالاترین توقف است یک فضای کاری حداقل بطول 180 سانتی متر ایجاد شود. هنر حل این مساله این است که بتوان در ارتفاع کمتر و بدون صدمه زدن به فضای پشت بام این آسانسور را طراحی و نصب کرد.

فلکه های گاورنر در آسانسور های MRL نسبت به موتورخانه دار متفاوت می باشد. فلکه های گاورنر به منظور دسترسی راحت تر در مواقع تست پاراشوت در آسانسور های بدون موتورخانه دارای یک بوبین جهت تحریک فلکه گاورنرهستند. این بوبین از طریق تابلو و یک کلید دو حالته در تابلو در مواقع تست پاراشوت فعال می شود. همچنین تابلو فرمان های آسانسور های روملس علاوه بر ابعاد متفاوت تر نسبت به موتورخانه دار دارای پنل کنترلی هستند که در مواقع اضطراری موتور را به حرکت در آورده و همچنین یک سیستم اعلام موقعیت کابین بدلیل عدم دید کافی به موتور و آگاهی از حرکت موتور می باشند.

در بعضی از طراحی های آسانسور های روملس تمام وزن موتور بر روی ریل راهنما قرار میگیرد ازین رو  کیفیت و مقاومت ریل راهنما بسیار اهمیت دارد .در یک طراحی دیگر می توان موتور را در پشت ریلهای کابین مستقر کرد. همچنین تابلو فرمان آسانسور های بدون موتورخانه نیز مجاور درب توقف آخر نصب می گردد که معمولا در یک جعبه قفل شده قرار می گیرد و در زمان تعمیرات و سرویس نگهداری قفل آن توسط سرویسکار باز می شود.

مزایای آسانسور روملس 

  1. استهلاک کمتر و عدم نیاز به پرداخت هزینه های سرسام‌آور در سرویس نگهداری این نوع آسانسور
  2. ابعاد و وزن بسیار کاهش می‌یابد
  3. صدای کم مگنت ترمز و موتور گیرلس و لرزش کمتر
  4. تلفات کاهش یافته است
  5. راندمان به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است
  6. در سرعت‌های بالا یعنی بیش از ۳ متر بر ثانیه معمولا فقط از موتور گیرلس استفاده می‌شود
  7. افزایش فضای ساختمان و افزایش زیبایی در طراحی بنای ساختمان
  8. %70 صرفه جویی در مصرف انرژی یک ساختمان
  9. عدم استفاده از روغن در موتور
  10. ایمنی بالاتر
  11. سرویس و نگهداری آسانتر
  12. یکپارچگی و کپسوله شدن تمامی تجهیزات آسانسور در یک چاه واحد
  13. فرآیندی نصب این آسانسور روملس بسیار کوتاهتر از سایر موارد می باشد .
  14. این مدل از آسانسور ها با محیط زیست سازگارتر است

انواع موتور های گیرلس آسانسور روملس

 

موتورهای گیرلس آسانسور روملس از نظر شکل ظاهری و نوع کار کرد به دو دسته تقسیم می شود:

  1. موتور گیرلس دیسکی یا تخت (روتور بیرونی)
  2. موتور گیرلس بشکه‌ای یا درامی (روتور داخلی)

موتور گیرلس دیسکی یا تخت

قابلیت نصب در موتورخانه و همچنین چاه آسانسور می‌توان به راحتی در کناره چاه نصب کرد؛ روی دیواره چاه یا آهنکشی، یا اتصال به ریل‌ها در بالا یا وسط یا پایین چاه به دلیل آن که در ساختمان این موتور بدنه و شفت و بلبرینگ‌ها بسیار مستحکم‌اند و استاتیک لود و مقاومت بسیار زیاد است.
این سیستم در برابر ضربات به هنگام حمل و نقل یا پاراشوت بسیار ایمن است.
قابلیت کنترل بهتر توسط تابلو فرمان و درایو نسبت به نوع دیگر موتور گیرلس یعنی بشکه‌ای نیازی به فن خنک‌کننده نیست از سیستم ترمز. هندویل و ترمز معمولی می‌توان استفاده کرد.

و در آخر 

امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958

واتساپ: 09111400958

اینستاگرام: elevator.opb

حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز 

ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷

آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی

آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴

به مدیریت: علی قاسمی معبود


آسانسور در لاهیجان, آسانسور و بالابر, نصب و راه اندازی آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور درلاهیجان, قیمت نصب آسانسور در لاهیجان, مشاوره راه اندازی آسانسور, شرکت آسانسور در لاهیجان, طراحی و مونتاژ آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور در لاهیجان, پلاه برقی در لاهیجان, نصب آسانسور در لاهیجان , شرکت امید پیمای بهروز , تعمیر آسانسور در لاهیجان, شرکت آسانسور لاهیجان, آسانسور در گیلان , آسانسور در لاهیجان, آسانسور گیلان, آسانسور لاهیجان, آسانسور هیدرولیک لاهیجان, آسانسور هم لیفت لاهیجان, قیمت آسانسور لاهیجان, قیمت ریل آسانسور لاهیجان, قیمت موتور آسانسور لاهیجان, آسانسور MRL لاهیجان, آسانسور بیمارستانی تخت بر, آسانسور بیماربر, قیمت آسانسور برانکارد بر, لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی, مشخصات فنی آسانسور هیدرولیکی, آسانسور هیدرولیکی شیشه ای, آسانسور بیمارستانی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *