شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

واجد شرایط

حرفه ای های

17/8

خدمات

ISO 9001 // ISO 9002

گواهینامه تاییدیه ایمنی

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو - شرکت اسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو
elevator-admin
مقالات
117 بازدید

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو چیست؟

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو , با گسترش شهر نشینی و وجود ساختمان های بلند و برج ها و افزایش تعداد ماشین ها ،  جا برای پارک خودرو ها کاهش یافته است ازین رو ساخت پارکینگ های  طبقاتی افزایش یافته که در آنها از آسانسور خودرو بر استفاده می شود.

اما هنگام استفاده از این کلمه ممکن است عبارت بالابر خودرو را نیز شنیده باشید. آیا تفاوتی میان آسانسور خودروبر و بالابر خودرو وجود دارد؟ تا انتهای این مقاله با ما همرا باشید تا با هر دو بیشتر آشنا شوید.

 

آسانسور خودروبر چیست؟

تعریف آسانسور خودروبر بسیار ساده است!آسانسور های خودروبر همان آسانسور های معمولی هستند با این تفاوت که به جای انسان خودرو  جابه جا میکنند.

در حال حاضر، آسانسورهای خودروبر از بهترین فناوری‌هایی هستند که در بهینه کردن فضای ساختمان می‌توانند بکار گرفته شوند.آسانسور خودرو بر به راحتی خودروی شما را بین طبقات جا به جا میکند.

آسانسور‌ اتومبیل بر به واسطه تکنولوژی که دارد، بسیار ایمن و مطمئن هستند. امروزه بسیاری از پارکینگ‌های خودرو، استفاده از آسانسور را ترجیح می‌دهند تا خودرو را با خیال راحت از یک طبقه به طبقه دیگر منتقل کنند.

در آسانسور های خودرو بر برای اینکه نیازی به پیاده شدن نباشد کلید احضار را در جایی قرار داده اند که راننده به راحتی به آن دسترسی داشته باشد و همچنین زمانی که به طبقه مورد نظر رسید باز هم راننده بتواند دگمه طبقه مورد نظر را لمس کند.

آسانسور خودروبر را با توجه به نیاز ساختمان و ترافیک رفت و آمد آن، می‌توان در دو نوع تجاری و شخصی اجرا کرد.

هزینه آسانسور های خودرو بر به مراتب بیشتر از آسانسور های نفر بر می باشد اما زمانی که نصب شود مزایای آن  بیشتر است.آسانسور خودروبر علاوه بر جلوه لوکسی که به ساختمان شما می‌بخشد، به صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای خودروها نیز کمک زیادی می‌کند.

به دلیل طراحی خاصی که آسانسورهای خودروبر دارند، اجرای آنها در مراکز تجاری و ساختمان‌های مسکونی، ارزش ساختمان بالا می رود.

همانطور که اشاره کردیم شما می‌توانید یک آسانسور اتومبیل را در پارکینگ یا ساختمان تجاری خود بسازید. برای آسانسور‌های ماشینی مسکونی، هزینه کمتری نسبت به آسانسور اتومبیل تجاری باید صرف کنید. این بستگی به ظرفیت و نوع کابینی دارد که برای آسانسور خود انتخاب می‌کنید.

بالابر خودرو چیست؟

بر خلاف آسانسور خودروبر، بالابر خودرو کمتر برای جا به جایی اتومبیل در ارتفاعات زیاد استفاده می‌شود. بالابر خودرو با توجه به نوع و ظرفیت خود دارای حرکت محدود ارتفاع است و برای فاصله‌های کوتاه از آن استفاده می‌شود.

چندین مورد استفاده برای بالابرهای خودرو وجود دارد که مهمترین آن استفاده در فروشگاه‌ها، گاراژها، نمایشگاه‌های اتومبیل و منازل مسکونی با ارتفاع کم می‌باشد.

سیستم حرکتی بالابرهای خودرو از نوع هیدرولیک است که توانایی بسیار بالایی برای جا به جایی دارد. بالابرهای خودرو با توجه به مکانی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای انواع مختلفی هستند اما به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  • بالابر خودرو درگیر با چرخ
  • بالابر خودرو درگیر با شاسی

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو

حالا که با کارکرد هر دو گزینه بیشتر آشنا شدید، بهتر می‌توانید تفاوت آنها رامتوجه شوید. با اینحال در ادامه به برخی از مهمترین تفاوت‌های آسانسور خودروبر و بالابر خودرو می پردازیم.

آسانسورهای خودرو بر خلاف بالابرها، دارای یک کابین با ظرفیت مشخص است. خودرو به طور کامل وارد کابین آسانسور می‌شود و سپس بین طبقات حرکت می‌کند. اما در بالابر خودرو خبری از کابین نیست و ماشین بر روی کفی یا ریل‌های چرخ قرار می‌گیرد.
آسانسورهای خودروبر برای طی مسافت بیشتر در ارتفاع بالاتر طراحی می‌شوند. اما در بالابرهای خودرو محدودیت حرکت در ارتفاع وجود دارد و نمی‌توان از آن برای ساختمان‌های بلند استفاده کرد.
ایمنی در آسانسور خودروبر بیشتر از بالابر خودرو است. از آنجایی که آسانسور ماشین برای طی مسافت زیاد طراحی شده‌اند، به ایمنی آن توجه بیشتری شده است. بالابرها از اطراف پوشش داده نشده‌اند و خطر سقوط افراد در آن وجود دارد.
هزینه ساخت آسانسور خودروبر بیشتر از بالابر خودرو است. به دلیل استفاده از قطعات بیشتر و تجهیزات تخصصی در آسانسورها، هزینه طراحی و ساخت آسانسورهای اتومبیل بیشتر است.
آسانسورهای خودروبر نیاز به چاه و مکان نصب مشخص در ساختمان دارند. با این حال بالابرها را می‌توان در هر کجا و در کمترین فضای ممکن نصب کرد.

نصب انواع آسانسور خودرو بر و بالابر خودرو

اگر هنوز نمی‌دانید که آیا به آسانسور خودروبر نیاز دارید یا بالابر خودرو، بهتر است با شرکت الواتُر بهروز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرکت الواتُر بهروز  مجری انواع آسانسور خودروبر و بالابر خودرو به صورت تخصصی در ایران است. ما با توجه به نیاز و شرایط ساختمان شما، بهترین گزینه را برای نصب و راه‌اندازی انواع سیستم‌های جا به جایی خودرو انتخاب می‌کنیم.

موارد زیادی وجود دارند که در انتخاب یک سیستم حمل خودرو بین طبقات دخیل هستند. از جمله این موارد می‌توان به تعداد طبقات، ظرفیت و ترافیک ساختمان، محل نصب دستگاه، هزینه‌های نهایی و غیره. ما با بررسی دقیق همه گزینه‌ها و برآورد هزینه‌های نهایی، تا رسیدن به بهترین نتیجه در کنار شما خواهیم بود.

و در آخر 

امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958

واتساپ: 09111400958

اینستاگرام: elevator.opb

حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز 

ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷

آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی

آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴

به مدیریت: علی قاسمی معبود


آسانسور در لاهیجان, آسانسور و بالابر, نصب و راه اندازی آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور درلاهیجان, قیمت نصب آسانسور در لاهیجان, مشاوره راه اندازی آسانسور, شرکت آسانسور در لاهیجان, طراحی و مونتاژ آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور در لاهیجان, پلاه برقی در لاهیجان, نصب آسانسور در لاهیجان , شرکت امید پیمای بهروز , تعمیر آسانسور در لاهیجان, شرکت آسانسور لاهیجان, آسانسور در گیلان , آسانسور در لاهیجان, آسانسور گیلان, آسانسور لاهیجان, آسانسور هیدرولیک لاهیجان, آسانسور هم لیفت لاهیجان, قیمت آسانسور لاهیجان, قیمت ریل آسانسور لاهیجان, قیمت موتور آسانسور لاهیجان, آسانسور MRL لاهیجان, آسانسور بیمارستانی تخت بر, آسانسور بیماربر, قیمت آسانسور برانکارد بر, لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی, مشخصات فنی آسانسور هیدرولیکی, آسانسور هیدرولیکی شیشه ای, آسانسور بیمارستانی

مقالات مرتبط

3 پاسخ به “تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو”

  1. محمدرضا امینی گفت:

    مقاله تون عالی بود👍❤️
    من خیلی نمیشناختم این آسانسور هارو تا اینکه یه رپورتاژ خوندم دیدم چقدر میتونه برای فضای ساختمان مفید باشه، توی اقتصاد آفرین باهاشون آشنا شدم کاش همه ساختمان ها یک آسانسور خودرو داشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *