حرفه ای های
خدمات
گواهینامه تاییدیه ایمنی
سرویس آسانسور و پله برقی, منظور از سرویس و نگهداری آسانسور آن است که بخشهای مختلف و قطعات آن بهصورت دورهای مورد بازدید و بررسی قرار بگیرند تا اگر نقص یا ایرادی دارند، در سریعترین زمان ممکن برطرف شود.
از این نظر میتوانیم آسانسور را با خودرو مقایسه کنیم. شما پس از طی کردن مسافت مشخصی با اتومبیل خود، باید آن را سرویس کنید و برخی قطعات و سیالات آن را تعویض نمایید.
حتی ممکن است در بررسی کلی که توسط مکانیک صورت میگیرد، معلوم شود که خودروی شما یک نقص بزرگ پیدا کرده است و باید هر چه سریعتر تعمیر شود.
آسانسور هم دقیقا به چنین بررسی و چکاپ دورهای نیاز دارد.
معمولا پیشنهاد میشود که سرویس ماهیانه آسانسور را از یاد نبرید. البته در اینجا بحث هزینه سرویس آسانسور هم مطرح میشود که معمولا برای صاحبان و ساکنین ساختمانها اهمیت زیادی دارد. نکتهای که در این مورد باید مورد اشاره قرار بگیرد آن است که شما با پرداخت یک هزینه کم میتوانید جلوی خرجهای سنگینتر را بگیرید و مهمتر از آن، جان و سلامت استفاده کنندگان از آسانسور را حفظ کنید. اگر نسبت به تعمیر و نگهداری آسانسور حساس نباشیم، ممکن است با عواقب جبرانناپذیری مواجه شویم.
هزینه اندکی که بهصورت دورهای به شرکت سرویس آسانسور پرداخت میکنید، یک هزینه اضافی و غیرضروری نیست، بلکه از خرابیهای بزرگ جلوگیری میکند و امنیت شما و عزیزانتان را تضمین مینماید.
تصور کنید که سیم بکسل آسانسور شما دچار آسیب شود و به دلیل عدم سرویس دورهای، این مورد را تشخیص ندهید. همین موضوع در نهایت میتواند پاره شدن سیم بکسل و سقوط آسانسور را به دنبال داشته باشد که خسارتهای جانی و مالی آن بسیار سنگین خواهد بود.
نوع A (Type A)
فرد یا افراد سرویس و نگهدار بصورت مستقر در محل (مقیم در پروژه) هستند و هر زمان که خرابی پیش آید تعمیرات لازم را انجام می دهند و یا سرویسکاری لازم را برای کاهش میزان خرابی ها انجام می دهند.
موارد کاربرد: پروژه های تجاری، اداری و بیمارستان ها و متروها و اماکن عمومی
این نوع سرویس و نگهداری بصورت قرار دادی است. چک لیست سرویس و نگهداری برای آن وجود دارد که توسط سرویسکار تکمیل می شود و به تأیید کارفرما می رسد.
این نوع سرویس بصورت ماهی یکبار انجام می شود. معمولاَ 2 الی 3 بار نیز برای رفع خرابی ناگهانی آسانسور و پله برقی در ساعات کاری و ظرف مدت 24 ساعت می تواند انجام گیرد و در خواست رفع خرابی غیر مترقبه در این نوع سرویس تقاضا شود.
هزینه این نوع سرویس نسبت به انواع A و C می تواند برای پروژه های بزرگ معقول و پایین تر باشد.
سرویس و نگهداری توسط افراد غیر مقیم بصورت On Call ( در صورت بروز خرابی) و 24 ساعته انجام می شود.
موارد کاربرد: ساختمان های ارتفاع بالا (High Rise) ، مجتمع های مسکونی تعداد واحد بالا، پروژه های درخواست شده توسط کارفرما آشنایی با سرویس پله برقیسرویس پله برقی (Escalator Maintenance) شامل کنترل سیستم برق رسانی، سنسورها و قطعات مکانیکی می شود.
همچنین نظافت ظاهری پله برقی ها باعث افزایش امنیت خاطر افراد خواهد شد.
دوره زمانی سرویس پله برقی مهم ترین نکته در بهره وری بالای پله برقی هاست.
دوره سرویس ظاهری پلکان برقی کوتاه و سرویس برقی و مکانیکی آن ها طولانی تر است.
سرویس این تجهیزات کاربردی شامل چند بخش مشخص است که
بی توجهی به هر کدام از آن ها می تواند موجب بروز اختلال در کارکرد پله برقی ها شود:
نظافت ظاهری پله برقی یکی از نکات مهمی است که باعث می شود افراد در هنگام استفاده از پله برقی اطمینان خاطر بالاتری داشته باشند.
اگر ظاهر پله برقی کثیف و نامرتب باشد، تمام حواس افراد جلب عدم برخورد با این کثیفی ها خواهد شد و احتمال بروز حادثه برای افراد افزایش می یابد؛بنابراین اولین مرحله از سرویس پله برقی ها که باید به صورت منظم و در دوره های کوتاه مدت (حتی المقدور روزانه) انجام شود، تمیز کردن آن هاست.
مهم ترین بخش از سرویس پله برقی، نظارت دقیق و جزئی بر عملکرد سیستم الکتریکی آن ها می باشد.
سیستم الکتریکی پله برقی ها شامل قطعات زیر است:
حسگرها
میکروسوییچ
کابل ها
موتور
فرمان های حرکتی از طریق این قطعات ارسال می شوند و در صورت خرابی یا وجود اتصالی باعث آسیب رساندن به افراد و پله برقی می شوند.
استفاده از یک نیروی ماهر برای سرویس پلکان برقی و دقت در مراحل سرویس باعث کاهش هزینه تعمیرات آن خواهد شد.سرویس مکانیکی پله برقی از نظر مکانیکی سرویس پلکان برقی شامل بازرسی و روغن کاری قطعات مکانیکی می شود.
پله برقی عموما از قطعات زیر تشکیل شده است.
زنجیرها
بلبرینگ ها
رولرها
شفت ها
گایدها
استپ ها
عدم سرویس پله برقی از منظر مکانیکی باعث اخلال در عملکرد قطعات می گردد.
این خرابی ها می توانند به سیستم الکتریکی دستگاه نیز آسیب جدی وارد کنند و در نهایت باعث آسیب جانی به افرادی شوند که از پله برقی استفاده می کنند.
و در آخر
امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.
به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.
مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958
واتساپ: 09111400958
اینستاگرام: elevator.opb
حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز
ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷
آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی
آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴
به مدیریت: علی قاسمی معبود
ارسال ایمیل برای ما
پیام خود را ارسال بفرمایید
مشاور فنی و فروش:
زمان پشتیبانی 9 تا 18 است
کارشناس فروش و مشاوره
زمان پشتیبانی 9 تا 18 است