حرفه ای های
خدمات
گواهینامه تاییدیه ایمنی
تعمیر آسانسور, در صورت خرابی آسانسور، تعمیر آسانسور توسط یک شرکت با سابقه که از متخصصین آسانسور حرفه ای در این زمینه استفاده میکند الزامی است.
هر گاه با خرابی آسانسور مانند مواردی همچون ایست آسانسور، باز و بسته نشدن دربها، تغییر صدا و غیره مواجه شدید، نیاز به تعمیر آسانسور دارید.
امروزه با رشد سریع جوامع بشری و ساخت ساختمانهای بلند، لزوم استفاده از آسانسور بیش از هر زمان احساس میشود.
همچنین تعمیرات آسانسور و سرویس به موقع آن امری لازم است. میلیونها آسانسور در جهان به طور 24 ساعته در حال فعالیت هستند که در صورت خرابی میتواند مشکلات و هزینه های زیادی را برای افراد به دنبال داشته باشد.
آسانسورها به طور مداوم نیاز به تعمیرات و سرویس دارند. فرانک لیووتی رئیس شرکت آسانسور بروکلین میگوید: “با آسانسور جدید باید مانند یک ماشین جدید رفتار کرد.
باید به طور مداوم روغن آن را چک کرد و اگر قطعات آسانسور نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، هر چه سریعتر این کار انجام شود”
یک آسانسور با نگهداری و رفع خرابی به موقع، باید بین 15 تا 20 سال به صورت مداوم برای شما کار کند.
اما با توجه به نوع کاربرد آسانسور، برخی قطعات به مرور زمان ممکن است به تعویض و یا تعمیر نیاز داشته باشند.
توجه داشته باشید حتی اگر تمامی خدمات تعمیر آسانسور و سرویس آن را به موقع انجام داده باشید، باز هم ممکن است زمانی برسد که تجهیزات و قطعات غیر قابل اعتماد شوند.
در این صورت برای جلوگیری از خرابی بیشتر باید قطعات فرسوده تعویض شوند.
ایرادات جزئی همیشه زمینهساز مشکلات بزرگتری هستند. اگر در کارکرد دستگاه مشکلات کوچکی وجود داشته باشد و برای تعمیر آسانسور اقدامی نشود، مسلما شاهد اشکالات جدیتری خواهیم بود.
برای اینکه بدانیم چه زمانی نیاز به تعمیر آسانسور داریم با مشاهده موارد زیر لازم است با تعمیرکار آسانسور تماس بگیریم:
توقفهای ناگهانی آسانسور
تکانهای شدید کابین
تغییرات ناگهانی سرعت آسانسور
طولانی بودن زمان انتظار برای حرکت و باز شدن درب آسانسور
گیر کردن مکرر کابین بین طبقات
شنیدن صداهای غیرمعمول از آسانسور
برای اینکه درک دستورالعمل تعمیرات آسانسور برای شما راحت تر باشد، این قسمت را به صورت فهرست گونه معرفی می کنیم.
به این ترتیب راحت تر می توانید اهمیت اجرای صحیح نحوه تعمیر آسانسور را متوجه شوید. در ادامه متوجه خواهید شد که خدمات تعمیرات آسانسور را باید از شرکت های معتبر دریافت کنید تا به بهترین شکل برای شما به اجرا درآید.
برای تعمیر آسانسور در تابلو برق باید به فیوزها، سیم ها و کابل ها، کلیدهای برق و اتصالات توجه کنید.
اگر روکش سیم ها و کابل ها دچار ترک خوردگی شده باشد، یا به هر دلیلی سیم ها روکش خود را از دست داده باشند، در اولین فرصت باید سیم ها یا کابل های آسیب دیده را جایگزین کنید.
تعمیرات آسانسور در قسمت کابین آسانسور شامل سقف آسانسور، دیواره ها و کفپوش است. هر کدام از این قسمت ها باید سالم باشند و ترک خوردگی نداشته باشد؛ یا از حالت مسطح، انحراف پیدا نکرده باشند. هر گونه تغییر از حالت عادی نیاز به تعمیرات خواهد داشت؛ در غیر این صورت، ایمنی افراد به خطر می افتد.
نحوه تعمیرات آسانسور به این صورت است که تکنسین ها به صورت دوره ای با توجه به کاربرد آسانسور در یک ساختمان از این تجهیزات بازدید می کنند.
چک لیست تعمیرات آسانسور، بهترین ابزار است که می تواند نشان دهد عملکرد آسانسور در دوره های زمانی مختلف چگونه بوده است.
موضوع تعمیرات- نگهداری آسانسور، سرویس آسانسور و بازرسی آسانسور از هر جهت اهمیت دارد و حتی نباید کوچکترین کوتاهی در انجام آنها صورت بگیرد.
اگرچه آسانسورها نوعی بالابر هستند، بالابرها نوع ساده ای از این تجهیزات می باشند که تعمیرات آنها به ساده ترین روش امکان پذیر است.
نحوه تعمیر آسانسورهای بزرگ تر با قطعات پیچیده تر، دشوارتر است، بنابراین به زمان و مهارت بیشتری نیاز دارند. بالابرها تجهیزات ساده ای هستند که در رستوران ها و کارخانه ها یا صنایع، آنها را دیده اید.
تعمیر بالابرها در کوتاه ترین زمان انجام می گیرد، بنابراین مهمترین تفاوت تعمیرات آسانسور خانگی یا تجاری و بالابرها را می توان زمان تعمیرات معرفی کرد.
برای بررسی نحوه تعمیر آسانسور و بالابر، شرکت های مختلف بهترین تکنسین ها را در کنار خود دارند تا این خدمات را به بهترین شکل به مشتریان عزیز ارائه دهند.
اگر به خدمات تعمیرات، نگهداری و بازرسی آسانسور نیاز داریم یا می خواهید آسانسور جدید بخرید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.
نگهداری از آسانسور یک کار دائمی و همیشگی است. به این معنا که اگر می خواهید خرابی آسانسور پیش نیاید باید به صورت ماهانه از خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور استفاده کنید. این کار باعث ایجاد اطمینان از امنیت و عملکرد درست آسانسور می شود.
در این بازبینی های ماهانه موارد زیادی مورد توجه قرار می گیرد. در درجه اول تست و بازبینی سیم بکسل ها و پاراشوت، بررسی هم سطح بودن طبقات، روغن کاری ریل ها، آچارکشی پیچ و اتصالات، بررسی فرمان و گیربکس آسانسور و در نهایت بررسی وضعیت کابین از نظر موارد گوناگون، از جمله نکاتی است که تکنسین شما باید به آن توجه کند.
و در آخر
امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.
به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.
مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958
واتساپ: 09111400958
اینستاگرام: elevator.opb
حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز
ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷
آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی
آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴
به مدیریت: علی قاسمی معبود
ارسال ایمیل برای ما
پیام خود را ارسال بفرمایید
مشاور فنی و فروش:
زمان پشتیبانی 9 تا 18 است
کارشناس فروش و مشاوره
زمان پشتیبانی 9 تا 18 است