شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

واجد شرایط

حرفه ای های

17/8

خدمات

ISO 9001 // ISO 9002

گواهینامه تاییدیه ایمنی

بیمه آسانسور چیست - شرکت اسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

بیمه آسانسور چیست
elevator-admin
مقالات
97 بازدید

بیمه آسانسور

بیمه آسانسور چیست, با توجه به گسترش روز افزون شهر نشینی و افزایش استفاده از وسایلی که به آسان تر شدن زندگی کمک می کند نیاز وجود دستگاه‌هایی همچون آسانسور، پله برقی و… بیشتر احساس می شود.

بیمه آسانسور بهترین راهکار برای کاهش خسارت های مالی و جانی وارده ناشی از استفاده کردن از آسانسور است.در این مقاله درباره ی بیمه آسانسور و همچنین حق بیمه آسانسور و نحوه خرید بیمه آسانسور صحبت شده است.

بیمه مسئولیت آسانسور

بیمه مسئولیت آسانسور در واقع یک بیمه مسئولیت مدنی می باشد که حوادث ناشی از مسئولیت بیمه گزار که می تواند مدیر ساختمان یا مالک ساختمان و یا شرکت های نصب و بهره برداری از آسانسور باشد را پوشش دهد.

اگر چنانچه بیمه گزار محکوم به جبران خسارت های مالی و جانی گردد، شرکت بیمه خسارت را از طرف بیمه گزار به زیاندیده یا زیاندیدگان پرداخت می نماید.

در بسیاری از موارد نقص فنی قطعات آسانسور و همچنین وجود خطاهای انسانی باعث بروز اتفاقات تلخ در آسانسورها خواهد شد که در این جا علاوه بر ایجاد مشکلات زیاد برای مسئولین حادثه باعث بروز اختلافات زیاد بر سر پیدا کردن مقصر و یا مقصرین حادثه خواهد کرد.

در اینجاست که با داشتن یک بیمه مسئولیت آسانسور می توان بخشی از بُعد روحی حادثه را با پرداخت خسارت شرکت بیمه به زیاندیدگان جبران کرد.

بیمه آسانسور منازل بر عهده کیست؟

وظیفه خرید بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور منازل بر عهده هیئت مدیره ساختمان یا مدیر ساختمان است. علاوه بر این وظیفه عقد قرارداد سالیانه با شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور که مجوز از وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) داشته باشند جهت سرویس دوره ای آسانسور بر عهده هیئت مدیره یا مدیر ساختمان است.

همچنین بررسی اینکه آسانسور گواهی استاندارد از مؤسسه استاندارد ایران که زمان گواهی پایان کار ساختمان، شهرداری آن را طلب می کند نیز بر عهده مدیر ساختمان است.

پوشش های بیمه آسانسور چیست؟

پوشش جانی
پوشش نقص عضو
هزینه پزشکی

چگونه می توان فردی را مسئول حوادث آسانسور دانست؟

مسئولیت آسانسور بر اساس یک نوع ادعای آسیب شخصی به نام سهل انگاری است. به طور کلی، تصادفات آسانسور به دلیل سهل انگاری از طرف مسئول حادثه رخ می دهد. اگر طرفی که به طور بالقوه مسئول است، در انجام وظایف خود کوتاهی کند، سهل انگاری کرده است.

چه کسی ممکن است مسئول تصادفات آسانسور باشد؟

ارزیابی اینکه چه کسی مسئول تصادف آسانسور است بستگی به ماهیت حادثه دارد. افرادی که ممکن است مسئول حوادث آسانسور باشند عبارتند از:

مالک ساختمانی که آسانسور یا پله برقی در آن قرار دارد
هر شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور که برای بازرسی یا تعمیر آسانسور استخدام شده است
طراحان آسانسور یا سازندگان آسانسور
هر شرکتی که آسانسور را نصب می‌کند
متصدیان یا کارکنانی که مسئول راه‌اندازی اپراتور دستی هستند.

وظایف مدیر ساختمان و مجموعه در رابطه با بیمه آسانسور چیست؟

اگر در یک ساختمان یا آپارتمان زندگی کرده باشید، حتما مدیر ساختمان داشته‌اید و از وظایف آن آگاه هستید. مدیر ساختمان در کنار وظایف عمومی، تعهداتی را در رابطه با بیمه‌های آسانسور دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

داشتن گواهی استاندارد از بدو نصب و راه‌اندازی آسانسورالزامی‌ست. این گواهی باید از موسسه استاندارد ایران بررسی و کنترل شود.
مدیر ساختمان به منظور سرویس و نگهداری آسانسور می‌بایست با شرکت‌هایی که دارای مجوز فعالیت از وزارت صنایع و معادن هستند، قرارداد ببندد.

این شرکت‌ها پس از عقد قرارداد برای بررسی آسانسور به محل مربوطه مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای بهبود سلامتی آسانسور انجام می‌دهند.
همچنین مدیر ساختمان وظیفه‌ی تهیه‌ی بیمه مسئولین آن بالابر را به عهده دارند.
گاهی پیش می‌آید که ساختمانی ۲ آسانسور داشته باشد. یکی آسانسور نفر بر و دیگری آسانسور حمل بار.

در چنین شرایطی براساس مشخصات هر آسانسور باید بیمه برای هریک از آن‌ها تهیه شود.  وظیفه‌ی این کار نیز بر عهده‌ی مدیر ساختمان است.

قیمت بیمه‌نامه آسانسور چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه خرید بیمه آسانسور بر اساس چند فاکتور محاسبه می‌شود:

نوع کاربری آسانسور
ظرفیت آسانسور
تعهدات بیمه‌گزار
تعداد طبقات
سن آسانسور
سقف هزینه‌های پزشکی

و در آخر 

امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958

واتساپ: 09111400958

اینستاگرام: elevator.opb

حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز 

ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷

آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی

آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴

به مدیریت: علی قاسمی معبود


آسانسور در لاهیجان, آسانسور و بالابر, نصب و راه اندازی آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور درلاهیجان, قیمت نصب آسانسور در لاهیجان, مشاوره راه اندازی آسانسور, شرکت آسانسور در لاهیجان, طراحی و مونتاژ آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور در لاهیجان, پلاه برقی در لاهیجان, نصب آسانسور در لاهیجان , شرکت امید پیمای بهروز , تعمیر آسانسور در لاهیجان, شرکت آسانسور لاهیجان, آسانسور در گیلان , آسانسور در لاهیجان, آسانسور گیلان, آسانسور لاهیجان, آسانسور هیدرولیک لاهیجان, آسانسور هم لیفت لاهیجان, قیمت آسانسور لاهیجان, قیمت ریل آسانسور لاهیجان, قیمت موتور آسانسور لاهیجان, آسانسور MRL لاهیجان, آسانسور بیمارستانی تخت بر, آسانسور بیماربر, قیمت آسانسور برانکارد بر, لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی, مشخصات فنی آسانسور هیدرولیکی, آسانسور هیدرولیکی شیشه ای, آسانسور بیمارستانی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *