مشاوره رایگان :09111445904

شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

واجد شرایط

حرفه ای های

17/8

خدمات

ISO 9001 // ISO 9002

گواهینامه تاییدیه ایمنی

آسانسور گیرلس و روملس ((machine room less)) -

elevator-admin
آسانسور روملس محصولات مقالات
460 بازدید

بیش از 15سال عرضه ی آسانسور های جدید توسط یکی از بزرگترین کمپانی های آسانسور در دنیا میگذرد ، این مدل از آسانسورها جایگزین مناسبی برای آسانسور های قدیمی و گیربکس بوده است.

این مدل دستگاه را آسانسور گیرلس یا آسانسور های MRL آسانسور روملس (آسانسور های machine room less) می نامند .

موتور این مدل آسانسورها از نوع گیرلس (فاقد گیربکس) بوده که جایگزین بسیار مناسبی برای موتورهای گیربکسی می باشد موتور های گیرلس با راندمان بالا و حجم پایین و مصرف کم انقلاب بزرگی در صنعت آسانسور ایجاد کرد.

در آسانسور MRL (بدون موتورخانه) از موتوری بسیار کوچک اما قدرتمند گیرلس (فاقد گیربکس) استفاده میشود بجای اینکه مانند آسانسور های قدیمی از موتورگیربکسی با استراکچر سنگین و پر حجم در موتورخانه آسانسور روی دال بتونی سقف چاهک استفاده شود، از موتور گیرلس کم حجم و کوچک با قدرت و راندمان بالا استفاده میشود این موتور گیرلس با روش MRL به داخل چاهک آسانسور منتقل میشود و نیاز به موتورخانه ندارد و حداقل فضای ممکنه را اشغال می کند، در حالیکه آسانسورهای قدیمی معمولا یک موتورخانه آسانسور روملس در بالاترین نقطه ی چاه و یا پایین ترین نقطه ی چاه برای نصب موتور گیربکس آسانسور و تابلو فرمان ، گاورنر و متعلقات لازم دارد.

پیمانکار آسانسور

استفاده از قطعات مرغوب و با کیفیت و طراحی اولیه ، نحوه ی اجرا و تیم مجری نقش بسزایی در کیفیت این مدل از آسانسور های گیرلس روملس (MRL) دارد.تجربه نشان داده است که طراحی و اجرای این مدل از آسانسورها با دیگر آسانسورهای قدیمی (هیدرولیک و گیربکسی) کاملا متفاوت و نیاز به تخصص و تیم بسیار قوی در زمینه ی طراحی ، تولید و مونتاژ می باشد.

شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز با بیش از دو دهه تجربه در این صنعت با رزومه ی درخشان در زمینه طراحی ، نصب و راه اندازی ، سرویس و نگهداری و خدمات پس از فروش انواع آسانسور های گیرلس ، آسانسور روملس (Machine Room Less) دارد و با طراحی اولیه بهینه برای انواع چاهک آسانسور با ظرفیت های مختلف و سرعت و کاربری های مختلف تمامی نقشه و محاسبات آسانسور را قبل از اجرا به صورت 3D در اختیار مشتریان عزیز قرار داده و پس از تایید کارفرما تمامی قطعات داخلی مانند کابین آسانسور فیکسچر ریل – پایه بافر – پایه موتور – کلاف های ریل و… بر اساس مهندسی جهت نصب و راه اندازی انتقال داده میشود

گروه امید پیمای بهروز با بکارگیری واحد توانمند طراحی و مونتاژ مجرب آسانسور مورد نیاز مشتریان عزیز را با مناسب ترین قیمت و مرغوبترین اجناس در کوتاهترین زمان به سراسر ایران ارائه و تمامی محصولات خود را از نظر سلامت و اصالت قطعات و نحوه ی خدمات رسانی وپشتیبانی ، گارانتی و تضمین مینماید آسانسور روملس .

مزایای استفاده از سیستم (Machine Room Less) : MRL

1.عدم نیاز به موتورخانه ی آسانسور.
2.صدای کم مگنت ترمز و موتور گیرلس.
3.حجم بسیار کم و قدرت بسیار بالا.
4.فرآیندی نصب 5.این آسانسور روملس بسیار کوتاهتر از سایر موارد می باشد .
6.این مدل از آسانسور ها با محیط زیست سازگارتر است.
7.لوازم و قطعاتی که برای این مدل از آسانسور است کم حجم می باشد.
8.هزینه ها به طور چشم گیری کاهش می یابد .
9.سرویس این نوع از آسانسور ها ساده تر است .
10.نصاب و سرویس کار به سادگی به تمامی بخشهای این آسانسور دسترسی دارند .
11.از ریل های قویتری مانند T16 استفاده نماییم.

موتور های بدون گیربکس (گیرلس) :

امروزه با کمک تکنیکهای بازخورد و فناوری های الکترونیکی، حرکت مناسب آسانسور و دقت در تراز طبقه را برای اکثر موتورهای الکتریکی بدون صرف هزینه گزاف می توان به دست آورد.در گذشته، موتورهای DC بهترین کیفیت حرکت را فراهم می کردند زیرا سرعت موتور را می توان به سادگی با استفاده از یک ژنراتور DC با یک خروجی متغیر تحت کنترل در آورد. در نتیجه، موتورهای DC به طور گسترده در اکثر کاربردهایی که به یک حرکت آرام و تنظیم دقیق نیاز دارند مورد استفاده قرار می گرفت.

موتور گیرلس
در سالهای دهه ۱۹۸۰، فن آوری الکترونیک در درایوها به عنوان وسیله تأمین انرژی برای موتورهای DC بزرگ جایگزین ژنراتورها شدند. در مقایسه با ژنراتورهای DC درایوها بازده بیشتری دارند و امکان کنترل بیشتری را نیز فراهم می نمایند.در پیشرفتهای بدست آمده در کنترل موتورهای AC این امکان وجود دارد که کیفیت حرکت خوب با استفاده از این موتورها فراهم شود. تکنیک های پیشرفته کنترل فرکانس و ولتاژ منجر به معرفی موتورهای AC بدون گیربکس شده است.

این امکانات باعث فراهم شدن کیفیت حرکت قابل رقابت با موتورهای بدون گیربکس DC برای هر نوع سرعتی شده است.موتور الکتریکی بدون گیربکس که شامل یک موتور محرکه، فلکه کششی، شاسی، ترمز مغناطیسی، ارمیچر جریان مستقیم (یا روتور در موتورهای AC)، بلبرینگ های محافظ، و در عزت نیاز فلکه هرز گرد و در حالت های خاص با سیم بکسل بندی دوبل شده است.آسانسور روملس موتور بدون گیربکس به طور کلی برای آسانسورهای سرعت بالا به طور معمول از5\2 متر بر ثانیه به بالا مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، هم اکنون از آنها در تمام سرعت ها شامل سرعت های پایین هم استفاده می شود.

شکل و وزن این موتورهای محرکه به طور قابل توجهی بین تولیدکنندگان دارای تفاوت است ولی اصول اولیه و اجزاء آنها مشابه یکدیگر هستند.نیرو در این مدل موتورها مستقیم و بدون دخالت گیربکس به کابین انتقال می یابد و برای نرم تر شدن حرکت کابین از مدار الکتریکی و رگلاتور سرعت حرکت موتور کنترل میشود برای سرعت های بالای 2/5 مورد استفاده قرار میگیرد.

تفاوت موتورگیربکس دار و بدون گیربکس(گیرلس):

1.موتورهای گیرلس به دلیل نبود گیربکس از نظر حجم کوچک تر از موتور های گیربکس آسانسور می باشد و باعث نصب آسانتر آسانسور،به حداقل رساندن هزینه ها و تعمیرات میشود.
2.موتور گیرلس آسانسور دارای بازده 90% است در صورتی که بازده گیربکس آسانسور 50% است.
3.موتور گیرلس آسانسور نیاز به روغن کاری ندارد ولی گیربکس نیاز به روغن کاری مرتب دارد.
4.موتور گیرلس به علت نوع ساخت آن داغ نمی کند و حتی در شرایط ترافیک و کار زیاد موتور برای خنک شدن توقف نمی کند ولی این توقف در حرکت برای خنک شدن در موتور گیربکس زیاد اتفاق می افتد.
5.دور موتور گیرلس حدود 150 دور در دقیقه است و همین باعث صدای بسیار کم می شود در صورتی که دور موتور گیربکس 1500 دور در دقیقه بوده و حدود 3,4 برابر بیشتر صدا و برق مصرف می کند.
6.گیرلس دارای حجم کمتر می باشد به همین خاطر میتوان از ان در نصب آسانسورهای (روملس) MRL استفاده کرد ولی این نصب در موتور گیربکس یه دلیل حجم و وزن بیشتر امکان پذیر نمی باشد.

محدودیت های موتور گیرلس نسبت به گیربکس :

1.هزینه بالاتر کل سیستم آسانسور روملس نسبت به آسانسورهای گیربکس دار(تابلو،موتور،درایو،پاراشوت،هزینه نصب…)
لازم به طراحی و انتخاب اجزا مناسب حتی قبل از قرار داد
2.تنوع زیاد برند ها و نبود اطمینان از موجودی کالا(که با پشتیبانی و تلاش شرکت این امر میسر شده است)
3.نبود تجربه و اطلاعات کافی در بین شرکت های آسانسور (تولید کنندگان،سرویس کاران،بازرگانان…)
4.محدودیت کاربرد در محیط صنعتی (آلوده به ذرات جامد و گاز مخرب)
5.نیرو در این مدل موتورها مستقیم و بدون دخالت گیربکس به کابین منتقل میشود و برای نرم ترشدن حرکت کابین از مدار الکتریکی و رگلاتور سرعت حرکت موتور کنترل میشود.

مقالات مرتبط

مقالات
تعمیرات آسانسور لاهیجان
تعمیرات آسانسور چیست؟ تعمیرات آسانسور لاهیجان, شامل هرگونه تعمیرات و نگهداری مرتبط با قطعات مکانیکی، الکتریکی یا الکترونیکی آسانسور است. این شامل تعویض قطعات، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما با بروزترین خدمات

کنار شما هستیم

دسترسی سریع