حرفه ای های
خدمات
گواهینامه تاییدیه ایمنی
آسانسور MRL چیست, آسانسور های قدیمی به یک موتور خانه در بالای چاه و یا پایین چاه نیاز دارند تا موتور آسانسور، گاورنر و دیگر متعلقات آسانسور در آنجا قرار داده شود.
عموما در ساختمان هایی که امکان قرار دادن موتور آسانسور در بالای چاه وجود نداشته باشد و یا جایی برای تابلو فرمان نباشد،یا اگر باعث به هم خوردن نمای ساختمان شود و یا در ساختمان هایی که محدودیت ارتفاع داشته باشند و یا بخواهند آسانسور در بالاترین ارتفاع توقف داشته باشد؛ در این حالت موتور داخل چاله زیر سقف و تابلو در کنار بالاترین توقف قرارخواهد گرفت.
به این نوع آسانسور ها که فاقد موتورخانه هستند آسانسور MRL و یا روملس می گویند .
MRL مخفف Machine Room Less و آسانسور بدون موتورخانه است . بنابراین تمامی سیستم موتور و سیستم کنترل آسانسور در چاه آسانسور و در بالارسری چاه آسانسور نصب می گردد.
باید توجه داشت که فناوری روز دنیا به سمت ساخت آسانسور های روملس یا همان بدون موتور خانه پیش خواهد رفت.
در طی سالیان گذشته سازندگان این آسانسور ها با غلبه بر نقاط ضعف و بر طرف کردن آنها روز به روز بر کیفیت این آسانسور ها می افزایند. نصب آسانسورهای روملس توسط موتورهای گیرلس از نوع Flat الزاما انجام می شود.
علت استفاده از این نوع موتورها ابعاد کوچکتر ، وزن کمتر ، بازده و راندمان بالاتر و درنتیجه کارایی بالاتر این نوع موتورها می باشد.
مهمترین نکته در طراحی آسانسورهای روملس این است که در هر حالت هنگامی که کابین در level بالاترین توقف است یک فضای کاری حداقل بطول 180 سانتی متر ایجاد شود. هنر حل این مساله این است که بتوان در ارتفاع کمتر و بدون صدمه زدن به فضای پشت بام این آسانسور را طراحی و نصب کرد.
فلکه های گاورنر در آسانسور های MRL نسبت به موتورخانه دار متفاوت می باشد. فلکه های گاورنر به منظور دسترسی راحت تر در مواقع تست پاراشوت در آسانسور های بدون موتورخانه دارای یک بوبین جهت تحریک فلکه گاورنرهستند. این بوبین از طریق تابلو و یک کلید دو حالته در تابلو در مواقع تست پاراشوت فعال می شود. همچنین تابلو فرمان های آسانسور های روملس علاوه بر ابعاد متفاوت تر نسبت به موتورخانه دار دارای پنل کنترلی هستند که در مواقع اضطراری موتور را به حرکت در آورده و همچنین یک سیستم اعلام موقعیت کابین بدلیل عدم دید کافی به موتور و آگاهی از حرکت موتور می باشند.
در بعضی از طراحی های آسانسور های روملس تمام وزن موتور بر روی ریل راهنما قرار میگیرد ازین رو کیفیت و مقاومت ریل راهنما بسیار اهمیت دارد .در یک طراحی دیگر می توان موتور را در پشت ریلهای کابین مستقر کرد. همچنین تابلو فرمان آسانسور های بدون موتورخانه نیز مجاور درب توقف آخر نصب می گردد که معمولا در یک جعبه قفل شده قرار می گیرد و در زمان تعمیرات و سرویس نگهداری قفل آن توسط سرویسکار باز می شود.
موتورهای گیرلس آسانسور روملس از نظر شکل ظاهری و نوع کار کرد به دو دسته تقسیم می شود:
قابلیت نصب در موتورخانه و همچنین چاه آسانسور میتوان به راحتی در کناره چاه نصب کرد؛ روی دیواره چاه یا آهنکشی، یا اتصال به ریلها در بالا یا وسط یا پایین چاه به دلیل آن که در ساختمان این موتور بدنه و شفت و بلبرینگها بسیار مستحکماند و استاتیک لود و مقاومت بسیار زیاد است.
این سیستم در برابر ضربات به هنگام حمل و نقل یا پاراشوت بسیار ایمن است.
قابلیت کنترل بهتر توسط تابلو فرمان و درایو نسبت به نوع دیگر موتور گیرلس یعنی بشکهای نیازی به فن خنککننده نیست از سیستم ترمز. هندویل و ترمز معمولی میتوان استفاده کرد.
و در آخر
امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.
به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.
مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958
واتساپ: 09111400958
اینستاگرام: elevator.opb
حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز
ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷
آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی
آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴
به مدیریت: علی قاسمی معبود
اطلاعات تماس
ارسال ایمیل برای ما
پیام خود را ارسال بفرمایید
مشاور فنی و فروش:
کارشناس فروش و مشاوره