شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

واجد شرایط

حرفه ای های

17/8

خدمات

ISO 9001 // ISO 9002

گواهینامه تاییدیه ایمنی

کابین آسانسور چیست - شرکت اسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز

کابین آسانسور چیست
elevator-admin
مقالات
135 بازدید

کابین آسانسور 

کابین آسانسور چیست, آسانسور دارای قطعات متعددی است که هر کدام از این بخش‌ها وظیفه‌ای را برعهده دارند. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آسانسور که وظیفه حمل بار و مسافران را بر عهده دارد، کابین یا اتاقک آسانسور است.

کابین آسانسور محلی است که بیشترین تماس را با مسافران دارد، از این رو بسیار مهم است که کابین طراحی زیبایی داشته باشد. شما می‌توانید بهترین کابین‌های آسانسور را در وبسایت شرکت آسانسوری الواتُر مشاهده و خریداری کنید.

کابین آسانسور باید به گونه‌ای باشد که بتواند امنیت مسافران را به خوبی تامین کند.

کابین آسانسور انواع مختلفی دارد که هر شخص با توجه به فضای ساختمان مورد نظر یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند.

شیشه‌ای و فلزی دو مورد از بهترین کابین‌های آسانسورها هستند که بیشتر در ساختمان‌های لوکس و لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات یا خرید کابین آسانسور هستید، ما را تا پایان این مقاله همراهی بفرمایید.

نکات مهم در خصوص کابین آسانسور

اکثر ما در پایان یک روز کسل کننده و سخت کاری هنگامی که در انتظار بالابر برای رفتن به خانه هستیم ، بعد از باز شدن در آن معطوف آینه ای که در کابین آسانسور می باشد، می شویم. و نکاتی عجیب در خصوص کابین آسانسور نصب آینه در آن می باشد‌.

علت نصب آینه در اتاقک بالابر چیست؟

پاسخ این پرسش امکان دارد شما را متعجب کند ، چرا که واقعیت این است که نصب آینه علت روانشناسانه ای دارد.

در حال حاضر در شهر های کلان شمار بسیاری از ساختمان های بلند وجود دارند که بکارگیری آنها بدون بالابر غیر مقدور به چشم می آید.

ولی حتی قرار گرفتن در بالابر برای چند لحظه می تواند کسل کننده باشد پس چه کاری می توان اعمال کرد؟در ایامی که فقط چندین سال از شهرت بالابر به عنوان ابزاری برای حمل ونقل میان طبقات سپری شده بود مردم از کندی حرکت بالابر ناراضی بودند ، کارشناسان پی بردند که این مسئله به دلیل کسل کننده بودن نظاره کردن اتاقک بالابر می باشد.

۲ راهکار برای حل این مسئله وجود داشت:

•بازسازی بالابر و بالابردن سرعت آن

•متمایل کردن توجه اشخاص به مسایلی دیگر تا معطوف گذر زمان نشوند.

کارشناسان با ملاحظه به هزینه های زیاد بازسازی بالابر، به نصب کردن آینه پرداختند. در حال حاضر در بیشتر بالابر ها می توان با نگاه کردن، شکلک در آوردن، عکس گرفتن خود را سرگرم کرد.

از دیگر نکات عجیب در خصوص کابین آسانسور شیشه ای بودن آن است که در حال حاضر خیلی مورد استقبال واقع شد،بالابر شیشه ای به بالابر هایی گفته می شود که در حین حرکت بالابر اشخاص به راحتی می توانند بیرون بالابر را مشاهده کنند.

به دلیل هزینه های هنگفت نصب و راه اندازی بالابر کابین شیشه ای، اشخاص آغاز به انجام طرح های کم هزینه نظیر چسباندن اقسام متنوع برچسب، نقاشی ها و سایر لوازم کم هزینه و… می کنند و به خوبی مورد استقبال واقع شده است.

ابعاد کابین آسانسور

ابعاد کابین آسانسور با توجه به سطح مورد نیاز بار یا نفر از جداول استاندارد استخراج می شود. در آسانسورهای خاص مانند خودروبر، برانکاردبر و یا ویلچربر، کابین جهت ورود تجهیزات به داخل آن دارای ابعاد خاصی است که باید رعایت شود.

البته پیش از ساخت کابین باید ابعاد داخل چاه آسانسور کاملا بررسی و اندازه گیری شود سپس ابعاد نهایی کابین آسانسور محاسبه گردد.

حد فاصل بین بدنه کابین و سطح داخلی دیواره چاه آسانسور حداکثر ۵ سانتیمتر و حداقل دو سانتیمتر در اندازه گیری ها باید مدنظر قرار گیرد.

مشخصات فنی کابین آسانسور

کابین آسانسور از بخش های مختلفی تشکیل می شود، که بسته به نوع هزینه و درخواست استفاده کنندگان می تواند، از طراحی شیک و امکانات متنوعی برخوردار باشد. تمامی کابین های آسانسور دارای سه بخش اصلی هستند.

سکو یا محلی که افراد و یا اشیا بتوانند روی آن قرار بگیرند و بایستند. چارچوب و یا همان یوک که اتاق آسانسور بر روی آن سوار می گردد، که تمام وزن کابین از طریق یوک به سیم بکسل و موتور منتقل می شود، به همین دلیل مهمترین بخش کابین آسانسور است و سومین بخش اساسی اتاقک آسانسور را قسمت دیواره ها و سقف کابین تشکیل می دهد، که برای محافظت و ایمنی افرادی که در کابین سوار می شوند طراحی و تعبیه می گردد.

مکانیزم عملکرد کابین آسانسور

یوک یا همان چارچوبی که کابین آسانسور بر روی آن قرار دارد، به سیم بکسل و موتور آسانسور متصل است و از طرف دیگر خود کابین آسانسور بر روی یوک سوار است.

حرکت کابین در بین طبقات یک ساختمان بدین صورت است که افرادی که در کابین آسانسور حضور دارند برای جابجایی از طریق شاسی، کلید طبقه مورد نظر را فشار می دهند، این در خواست در تابلو فرمان به سرعت پردازش می شود و از طریق سنسورهای تعبیه شده بر اساس نوع سیستم آسانسور، به کمک موتور آسانسور یوک و کابین به حرکت در می آید.

لزوم استفاده از تهویه کابین آسانسور چیست؟

آسانسورها فضاهایی هستند که تهویه مناسبی دارند. آسانسورها طبق کد باید دارای منافذ تهویه باشند. این نوع تهویه معمولا در آسانسورهای مدرن همراه با فن وجود دارد.

دهانه‌های فن کابین درصد بالایی از تبادل هوا را تضمین می‌کنند. زمان تهویه کابین آسانسور بسیار کوتاه است زیرا مدت زمان استفاده از آسانسور نیز بسیار کوتاه است.

حتی برای یک ساختمان مرتفع کمتر از چند ثانیه است.عوامل موثر بر تهویه کابین آسانسور شامل نرخ تهویه، جریان مسافر، و اندازه کابین است.

و در آخر 

امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958

واتساپ: 09111400958

اینستاگرام: elevator.opb

حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز 

ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷

آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی

آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴

به مدیریت: علی قاسمی معبود


آسانسور در لاهیجان, آسانسور و بالابر, نصب و راه اندازی آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور درلاهیجان, قیمت نصب آسانسور در لاهیجان, مشاوره راه اندازی آسانسور, شرکت آسانسور در لاهیجان, طراحی و مونتاژ آسانسور در لاهیجان, مونتاژ آسانسور در لاهیجان, پلاه برقی در لاهیجان, نصب آسانسور در لاهیجان , شرکت امید پیمای بهروز , تعمیر آسانسور در لاهیجان, شرکت آسانسور لاهیجان, آسانسور در گیلان , آسانسور در لاهیجان, آسانسور گیلان, آسانسور لاهیجان, آسانسور هیدرولیک لاهیجان, آسانسور هم لیفت لاهیجان, قیمت آسانسور لاهیجان, قیمت ریل آسانسور لاهیجان, قیمت موتور آسانسور لاهیجان, آسانسور MRL لاهیجان, آسانسور بیمارستانی تخت بر, آسانسور بیماربر, قیمت آسانسور برانکارد بر, لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی, مشخصات فنی آسانسور هیدرولیکی, آسانسور هیدرولیکی شیشه ای, آسانسور بیمارستانی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *