حرفه ای های
خدمات
گواهینامه تاییدیه ایمنی
طبقه بندی آسانسور ها بر اساس نوع رانش:
1-آسانسور الکتریکی
2-آسانسور هيدروليكی
3-آسانسور پنوماتيكی
رانش كششی : كه کابین را بعلت اصطكاك بین سيم بكسل و شيارهای فلكه كششی متصل به گيربكس ، به حركت در می آورد .
مثبت : كه آسانسور توسط زنجير يا سيم بكسل بعلل ديگري غير از اصطكاك بحركت در می آيد .
با موتور مغناطيسی خطی : نيروي محرك توسط كويلهایی كه بطور خطی آرايش داده شده اند بطور مستقيم يا غيرمستقيم به كابين يا وزنه تعادل اعمال میشود .
آسانسور هاي هيدروليك در ظرفيت هاي مختلف با طول مسير حركت كم به كار گرفته مي شوند و معمولاً در ظرفيت هاي بالا نسبت به انواع كششي مقرون به صرفه تر مي باشند ، حركت نرم و روان و قابليت تنظيم سرعت ، دقت توقف در تراز طبقه ، شروع و خاتمه حركت بدون شوك از مزاياي اين نوع آسانسورها مي باشد .
عدم نياز به پيش بيني موتورخانه در بالاي چاه و امكان قرار دادن آن در فضاي دورتري از چاه نيز از مزيتهاي اين نوع ميباشد .
سيستم محركه آسانسورهاي هيدروليك مي تواند از نوع مستقيم يا غيرمستقيم باشد .
در نوع مستقيم جك مستقيماً به يوك كابين متصل مي گردد و در نوع غيرمستقيم از طريق حركت سيم بكسل متصل به يوك كابين موجب جابجايي آن مي شود در صورتيكه سيستم از نوع مستقيم باشد.
جك بايد داراي شير اطمينان مخصوص باشد در صورتيكه از نوع غيرمستقيم باشد كابين بايد مجهز به سيستم ترمز اضطراري (پاراشوت) و كاورنر باشد.
در صورتيكه بيش از يك جك براي جابجايي كابين بكار رود بايد بنحوي به همديگر مرتبط شوند كه فشار روغن آنها همواره يكسان باشد .
در صورتيكه آسانسور هيدروليك از نوعي باشد كه نياز به حفر چاه جهت استقرار جك باشد بايد پيش بيني لازم جهت حفر اين چاه به عمل آيد .
چاه جك (در صورت وجود) بايد نسبت به نفوذ آب مقاوم شده و با دقت شاقولي 25 ميلي متر در ارتفاع 3 متر اجرا گردد .
ابعاد و نحوه اجراي چاه جك و يا سازه هاي مختلف اطراف چاه آسانسور (متناسب با نوع جك و سيستم حركت كابين) بايد از شركتهاي معتبر آسانسور اخذ شود .
آسانسورهای هیدرولیک عموما در ساختمانهای کم ارتفاع، معمولاً تا شش طبقه یا برای حمل بارهای بسیار سنگین استفاده میشود.
آسانسورهای هیدرولیک توسط جک هیدرولیک شامل پیستون و سیلندر حرکت می کنند.
این آسانسورها نسبت به سایر مدل های آسانسور برای کارکردن به انرژی بیشتری نیاز دارند و با توجه به مزایایی که دارند و توسعه سیستم های با درایو، شیرهای الکترونیک و انعطاف پذیریشان تا حد زیادی سهم خود در بازار آسانسور را افزایش داده اند.
پایین آمدن آسانسور هیدرولیک بدون عملکرد موتور و پمپ و با استفاده از شیر کنترل به تنهایی صورت می گیرد. مکانیزم سیستم های هیدرولیک شامل یک جک و پاوریونیت است که از طریق شلنگ هیدرولیک روغن در بینشان جریان دارد.
برخی از انواع آسانسور های هیدرولیک با استفاده از جک های تلسکوپی با دو یا سه مرحله حرکت عمل می کنند.
معروف ترین سیستم آسانسور هیدرولیک حفره دار است که به مدل آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم نیز شهرت دارد.
در این مدل، یک حفره بزرگ به ارتفاعی که سیلندر جک در آن قرار گیرد در زیر چاهک تعبیه می شود. پوسته جک داخل این حفره می ماند و شفت از داخل آن بیرون آمده و با بالا رفتن کابین را جابجا می کند.
آسانسورهای هیدرولیک بدون حفره Hole-less دارای یک یا دو جک در یک یا دو طرف کابین هستند.
در این پیکربندی، نیازی به تامین حفره در زیر چاهک وجود ندارد. انواع آسانسور هیدرولیک بدون حفره می توانند با استفاده از جک های مستقیم تک مرحله ای یا تلسکوپی دو و سه مرحله ای مورد استفاده قرار گیرند.
این مدل به آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم نیز معروف است.
یکی دیگر از انواع رایج آسانسور هیدرولیک (پرکاربردترین روش) با استفاده از سیم بکسل عمل می کند.
در این نوع سیستم که به آن آسانسور هیدرولیک غیرمستقیم نیز گفته می شود، یک فلکه روی جک سوار شده و سیم بکسل روی آن حرکت می کند.
در نتیجه این ترکیب بندی، نسبت حرکت و سرعت جک به کابین یک به دو خواهد بود و بدین ترتیب می توان طول مسیر بیشتری برای آسانسور فراهم آورد.
و در آخر
امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.
به شما بزرگواران پیشنهاد می کنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.
مدیریت خدمات و پشتیبانی: 09909660958
واتساپ: 09111400958
اینستاگرام: elevator.opb
حجره اینترنتی: شرکت آسانسور و پله برقی امید پیمای بهروز
ساعت کاری: ۸ا الی ۱۷
آدرس دفتر مرکزی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، کوچه نجفی
آدرس دفتر فروش و خدمات: لاهیجان، خیابان انقلاب، ساختمان الماس، طبقه پنجم واحد ۷۰۴
به مدیریت: علی قاسمی معبود
ارسال ایمیل برای ما
پیام خود را ارسال بفرمایید
مشاور فنی و فروش:
زمان پشتیبانی 9 تا 18 است
کارشناس فروش و مشاوره
زمان پشتیبانی 9 تا 18 است